Funckje trygonometryczne.

1. Znajdz wysokosci rownolegloboku ktorego boki maja dlugosci 7 cm i 10 cm a kat ostry ma miare 70⁰

2. Bok rombu ma dlugosc 5 cm a jeden z jego katow ma miare 54⁰. Jakie dlugosci maja przekatne tego rombu??







3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T15:05:18+01:00
Zad.1
h=6cm
zad.2
d1=6
d2=10
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T17:14:47+01:00
1)H=6
2)D1=6
D2=10
wszystko to centymetry
2010-02-26T18:51:27+01:00
1)

h1= 10*sin(70)=9,3969cm
h2=7*sin(70)=6,578cm

2)

d1=2*5*sin(27)=4,5399 cm
d2=2*5*cos(27)=8,91 cm

(Oczywiście wartości w przybliżeniu)