Odpowiedzi

2010-02-26T15:05:55+01:00
Rowerzysta 5 km przejechal w czasie 10 minut
, a nastepne 15 km w czasie 20 minut. Oblicz predkosc srednia na calej trasie.

V=s:t
V=4km:¹/₆h
V=24km/h

V=15km:²/₆h
V=45km/h

Vśr=20km:³/₆h
Vśr=40km/h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T15:10:52+01:00
Vśr=(s1+s2)/(t1+t2);
Dane:
s1=5[km];
t1=10[min]=1/6[h];
s2=15[km];
t2=20[min]=1/3[h];
Vśr=(5+15)/(1/6+1/3);
Vśr=20/(1/6+2/6);
Vśr=20/1/2=40[km/h].
Odp.Vśr=40[km/h],jest to bardzo duża prędkość!
4 2 4