Odpowiedzi

2010-02-26T15:15:46+01:00
400x20%=80g
400-80=320g wody

0,2mol/dm^3=n/0,3dm^3
n=0.06 mola -------xg CuSO4
1mol----------------160g/mol
x=9,6 grama

200kgx3,5%=7kg
0,5mol.dm^3=n/0,1dm^3
n=0,05mola=====xgramow NaCl
1mol=========58.5g
x=2.925g

I ochłodzic lub dodac substancji rozpuszczanej
II podgrzać lub dodac rozpuszczalnika
50kgx3,5%=1,75kg


0,5mol/dm^3=n/0,25dm^3
n=0,125 mola -----xg KOH
1mol-----------56g
x=7g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T15:31:08+01:00
1.
100g - 20gs
400g - 80gs

400-80 = 320g

Odp. Roztwór zawiera 320g wody

2.

CuSO4 = 160g/mol

0,2mola - x
1 mol - 160g
x = 32g

32g - 1000cm3
x - 300cm3
x = 9,6g

Odp. W roztworze znajduje się 9,6g soli

3.

1kg = 1000g

0,1kg - 0,0035kg
200kg - x
x = 7kg

Odp. Pozostanie 7 kg soli.

4.
NaCl - 58,5g

1 mol - 58,5g
0,5 mola - x
x = 29,25g

29,25 - 1000cm3
x - 100cm3
x = 2,925g

Odp. Otrzymamy 2,925g NaCl

5.

Roztwór nienasycony --> roztwór nasycony

a) dodać substancji
b) odparować część wody

Roztwór nasycony --> roztwór nienasycony

a) dolać wody
b) Podgrzać

6.

0,1kg - 0,0035kg
50kg - x
x = 1,75kg

Odp. Pozostanie 1,75kg soli

7.
KOH = 56g/mol

1 mol - 56g
0,5mol - x

x = 28g

28g - 1000cm3
x - 250cm3
x = 7g

Odp. Potrzeba 7g wodorotlenku potasu.