/ będzie umnie pierwiastek .

1. Przekątna kwadratu ma długość 5. Pole tego kwadratu wynosi:

a) 50 b) 18,75 c) 12,5 d) 6,25

2. Trójkąt równoboczny o boku 6/3cm ma wysokość równą :

a) 3cm b) 9cm c) 3/3cm d)18/3cm


Potrzebuje wyliczeń nie odpowiedzi samych . Za same odpowiedzi daje minusowe pkt .

Dam najlepszą . Dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T15:07:11+01:00
Zad 1)
a²+a²=5²
2a²=25 /√
2a=5 /:2
a=2,5
P=a²
P=(2,5)²
P=6,25cm²
odpowiedz D


2010-02-26T15:07:28+01:00
A - bok
d - przekątna

d = a √2
a = d/√2
a ≈ 3,54
P = a²
p = 12,5

odp.C

------------------
a- bok
h- wysokość

a=6√3
h=(a√3)/2
h=6√3*√3)/2=(6*3)/2=18/2=9

Odp.B
2010-02-26T15:17:48+01:00
P kwadratu = e*f/2 czyli przekątna razy przekątna podzielic na 2.
czyli : (5*5)/2 = 25 cm:2= 12,5cm


h= (a√3) podzielone na 2

h = 6√3√3 podzielone na 2 = 18/2 ( ułamek) ( jakby co to 18 : 2)

h = 18/2 (ułamek)

h=9