Odpowiedzi

2010-02-26T15:50:08+01:00
Dorota jest cztery razy starsza od macka. za dwa lata bedzie od niego trzy razy starsza starsza
a.
x - obecny wiek Doroty
y - obecny wiek Maćka

za dwa lata Dorota będzie mieć x+2
za dwa lata Maciek będzie mieć y+2

z treści:

x=4*y
x+2=3*(y+2)

po podstawieniu:
4y+2=3y+6 /-2
4y=3y+4 /-3y
y=4
x=4*4=16


za dwa lata Dorota będzie mieć 18
za dwa lata Maciek będzie mieć 6

spr. 3*6=18 istotnie Dorota będzie wówczas 3 razy starsza

b.

przyjmijmy, że za "w" lat Dorota będzie 2 razy starsza od Maćka
wtedy ich wiek będzie wynosił:

Dorota 16+w
Maciek 4+w

16+w=2*(4+w)
16+w=8+2w /-w-8
8=w

za 8 lat Dorota będzie mieć 24
za 8 lat Maciek będzie mieć 12
Dorota będzie wówczas 2 razy starsza

24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T15:51:13+01:00
X-wiek Doroty
y-wiek Maćka

a)
x=4y
x+2=3*(y+2)
x+2=3y+6
x-3y=6-2
x-3y=4
podstawiamy x
4y-3y=4
y=4-tyle lat ma Maciek

x=4y
x=4*4
x=16-wiek Doroty
odp.Dorota ma 16 lat a Maciek 4 lata

b)
x-upływające lata
16+x=2*(4+x)
16+x=8+2x
x-2x=8-16
-x=-8/:(-1)
x=8
odp.za 8 lat Dorota będzie 2 razy starsza od Maćka
38 3 38