Odpowiedzi

2010-02-26T15:54:47+01:00
Też z tym miałam problem;/
Najlepiej narysuj sobie wzór strukturalny kwasu ;)
i policz wiązania
Np w kwasach -
H2SO4 - siarka jest VI wartościowa
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T17:32:54+01:00
No bo tu są pewne zależności. np. siarka w siarczkach jest (II) wartościowa chlor w chlorkach jest zawsze (I) wartościowy brom w bromkach jest zawsze (I) wartościowy . niektórych trzeba się nauczyć. są też sposoby na obliczanie wartościowości. np. masz wzór H3PO4 , żeby obliczyć wartościowość P trzeba czwórkę , ktora stoi przy O pomnożyć przez jego wartościowość, czyli II, wychodzi 8, potem mnoży się 3 stojącą przy H przez wartościowość wodoru , wychodzi 3. i na koniec od 8 - 3=5 i taka jest wartościowość fosforu.
mam nadzieję, że pomogłam.
pozdrawiam. :)
1 4 1