1.6 dag to
a)0,6 kg
b)0,06kg
c)0,006kg

2. 1l oleju waży 0,8 kg. Jaką objętość zajmuje 100g oleju?
a)0, 125l
b)1,25l
c)0,8l
d)0,08l

3. Piekarnia zamówiła w młynie 160 000 kg mąki. ładowność samochodu wynajętego do jej przewiezienia wynosi 24 tony , a każdy przewóz kosztuje 95 zł. Ile kursów musi zrobić samochód by przywieżć zamówioną mokę jeśli będzie ładowany do pełna? Ile piekarnia zapłaci za transport? do zadania 3 plis o obliczenia. Daje naj...
z góry dzięki...

2

Odpowiedzi

2010-02-26T15:47:56+01:00
1.odp. B
1kg=100dag
1dag=0,01kg

2.Odp. A

1l->800g
1/8l->100g
0.125l->100g

3.
160 000kg - 160 ton.

160ton:24 = 6,666666666666666666666666667~7
(7 kursów)
1 kurs-95 złoty
95*7=665[zł]
7 kursów-665złoty.

Piekarnia zapłaci 665 zł.

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-26T16:07:07+01:00
1.
6 dag = 0,06 kg [1 dag = 0,01 kg]
Odp. b

2.
100 g = 0,1 kg [1 g = 0,001 kg]

1 l - 0,8 kg
x l - 0,1 kg

x = 0,1 kg * 1 l / 0,8 kg
x = 0,1 : 0,8 = ¹/₁₀ : ⁸/₁₀ = ¹/₁₀ * ¹⁰/₈ = ¹/₈ = 0,125 l
Odp. a

3.
Ilość mąki: 160000 kg = 160 t
Ładowność samochodu = 24 t
Cena jednego kursu: 95 zł

Ilość kursów: 160 : 24 = 6¹⁶/₂₄ = 6⅔, czyli kursów musi być 7 żeby przewieź całą mąkę

Koszt przewozu: 7 * 95 zł = 665 zł

Odp. Samochód musi zrobić 7 kursów, za co piekarnia zapłaci 665 zł.
5 5 5