Rolnik ma 42ha użytków rolnych, z czego 24 % zajmuje zboże, 12% buraki cukrowe i 25 % ziemniaki, a resztę zajmują łąki.
1)Ile procent zajmują łąki?
2)Ile hektarów zajmują łąki?
3)Dziesięć arów kosztuje 2000 zł.Jaka jest wartość działki o powierzchni 42 ha?
4)Pole 42 ha wyrażone w metrach kwadratowych to?
5)Większe pole niż 42 ha mają działki w kształcie prostokąta w wymiarach?
a)700m i 600m
b)80m i 60m
c)1,2km i 400m
d)0,5km i 800 m?

Prosze o szybkie odp.i jak ktoś chce niech pisze na prywatną wiadomość.

2

Odpowiedzi

2010-02-26T15:56:49+01:00
1)39%
2)16.38 ha
3)840000 zł
4)420000 metr kw
5)c
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T16:11:28+01:00
1)24%+12%+25%=61%
100%-61%=39%
Odp. Łąki zajmują 39 %
2)0,39*42ha=16,38 ha
odp. Łąki zajmują 16,38 ha
3)1 ha-100a
42ha-4200a (bo: 42*100=4200)
4200a /10=420a
420a*2000zł=840000zł
odp. 42ha będą kosztowały 840000zł
4) 1ha-10 000m kwadratowych
42ha-420000 m kwadratowych
5)600m*700m=420000m kwadratowych, czyli 42ha <-- nie!
80m*60m=4800 m kwadratowych, czyli 0,48ha<-- nie!
400m-0,4km
0,4km*1,2km=0,48km kwadratowych, czyli 48 ha<-- tak!
800m-0,8km
0,8km*0,5km=0,4km kwadratowego, czyli 40ha<-- nie
3 5 3