Odczytanie pism sprzed setek lat jest bardzo trudne. Dopiero niecałe dwieście lat temu historykom udało się odczytać hieroglify egipskie. Sprawdź, czy i Ty potrafisz odczytać zaszyfrowane zdanie.
a=1, c=4
18;12;15 26;20 25;28;12;8;26;1 23;30;7;14;1 12 24;7;23;4;7 7;10;12;22;26;27
Jak ktoś by wiedział jak to rozwiązać proszę napisać. Będę bardzo wdzięczna!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T14:16:02+02:00
Według mnie trzeba tu pod liczby podkładać litery z polskiego alfabetu (z uwzględnieniem ą, ć, ę....). Czyli, a-1, ą-2,b-3,c-4....;) Tak mi się przynajmniej wydaje... Pozdrawiam;)
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T14:23:43+02:00
A=1...ą=2...b=3...c=4...ć=5...d=6...e=7...ę=8...f=9...g=10...h=11...
i=12...j=13...k=14...l=15...ł=16...m=17...n=18...ń=19...o=20...ó=21...p=22...r=23...s=24...ś=25...t=26...u=27...w=28...y=29...z=30...ź=31...ż=32

18;12;15 26;20 25;28;12;8;26;1 23;30;7;14;1 12 24;7;23;4;7 7;10;12;22;26;27

Nil to święta rzeka i serce Egiptu .

:)