Odpowiedzi

2010-02-26T16:12:20+01:00
Ajjj jak ja kocham geografię ;)

no więc tak :
^ - tym bd oznaczać stopnie xD

h = 90 ^ - φ

φ - szerokość geograficzna.

h = 90 ^ - 60^10`
h = 29 ^ 50` N

;)
2010-02-26T16:13:35+01:00
90stopni-60stopni10'=29stopni 50'
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T20:29:13+01:00
Ja też kocham geografię :* ;D

h- wysokość Słońca
φ- szerokość geograficzna

W dniach przesileń wysokość Słońca obliczamy ze wzoru:
h = 90° - φ

Ale znamy wysokość, nie wiemy jaka jest szer. geogr., więc przekształcamy wzór:
φ = 90° - h

i podstwiamy:
φ = 90° - 60°10'
φ = 29°50'

Górujące Słońce jest widoczne z południa, a więc obserwator znajduje się na półkuli północnej.

Szerokość geograficzna wynosi więc:
h = 29°50' N

;)