Odpowiedzi

2010-03-02T19:52:08+01:00
Skutki trzęsień ziemi i wybuchów wulkanu są zazwyczaj bardzo tragiczne. W wypadku trzęsień Ziemi zawalają się budynki i różne budowle, ludzie tracą dach nad głową, pożywienie, a nawet bliskich. Jeśli chodzi o Wybuchy wulkanów to także są bardzo okrutne, lawa o niesamowicie wysokiej temperaturze zalewa budynki i ludzi, a gdy zaschnie jest bardzo gęsta lub twarda i nie można się z niej wydostać lub pozbyć się jej.

Żeby nie było że spamowałem, po prostu to wiem i sam to pisałem.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:50:19+01:00
Gwałtowne rozładowanie naprężeń powstałych w skorupie ziemskiej w czasie ruchów fragmentów litosfery. Z miejsca uwolnienia tych naprężeń (hipocentrum – ogniska trzęsienia ziemi) rozchodzą się fale sejsmiczne. Punkt na powierzchni Ziemi położony nad ogniskiem (epicentrum) to miejsce, gdzie fale docierają najwcześniej i gdzie straty są największe. Siła wstrząsów maleje w miarę oddalania się od epicentrum.
1 5 1