Odpowiedzi

2010-02-26T16:28:54+01:00
1/5(x-3)=9-x /:1/5
x-3=45-1/5x / *5
5x-15=225-x /+15
5x=240-x /+x
6x=240 /:6
x=40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T16:33:06+01:00
⅕(x-3)=9-x/*5
x-3=45-5x/+3
x=-5x+48/+5x
6x=48/:6
x=8

⁰,⁶⁺x/₂=x+2
0,6+0,5x=x+2/-0,6
0,5x=x+1,4/-x
-0,5x=1,4/:-0,5
x=-2,8

½x-4=x-6/*2
x-8=2x-12/+8
x=2x-4/-2x
-x=-4/*(-1)
x=4

x-5=⅓ x+1/*5
5x-25=x+5
4x=30/:4
x=7,5

x/4-¼=2/*4
x-1=8/+1
x=9