Odpowiedzi

2010-02-26T16:40:53+01:00
Świdrowiec gambijski występuje w środkowej i zachodniej Afryce.Pasożytuje we krwi,chłonce i płynie mózgowo-rdzeniowym człowieka w postaci trypomastigota.
Ameba to słodkowodny pierwotniak o bardzo zmiennym kształcie.Porusza się za pomocą nibynóżek,które służą też do zdobywania pokarmu.Żywi się bakteriami.Pierwotniak ten przyswaja sobie pokarm ze środowiska zewnętrznego w ten sposób,że otacza drobinki pokarmu i wchłania go do cytoplazmy.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T16:52:00+01:00
1Świdrowiec- rodzina pasozytniczych pierwotniaków powodujących choroby u ludzi i zwierząt świdrowce należa do gromady kinetoplastida typu Euglenata,sa bezwzglednym typem pasorzytów kręgowców u ktorych zyja w osoczu krwi, płynie muzgowo - rdzeniowym i narzandach miąższowych i u bezkregowcow u kturych lokalizuja sie w jelicie i innych narządach

2Ameba-formalnie nazwa ta dotyczyc powinna wyłącznie przedstawicieli rodzaju Amoeba w praktyce odnosi sie tez do podobnych organizmów np. Entamoeba hystolitica organizmu wywołującego czerwonke amebową przedstawiciele zyja w srodowisku wodnym lub jako pasozyty wystepuja w zanieczyszczonych zbiornikach wodnych jeziorach stawach

Jak co to pisz priv Pozdro :p

1 5 1