W klasie I a jest 2 razy więcej chłopców niż dziewcząt, a w klasie I b dziewcząt jest tyle samo co w klasie I a , a chłopców jest o 4 mniej niż dziewcząt z tej klasy.

Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego , w którym występuje niewiadoma, ilu uczniów jest w obydwu klasach.

3

Odpowiedzi

2010-02-26T16:33:39+01:00
W klasie I a jest 2 razy więcej chłopców niż dziewcząt, a w klasie I b dziewcząt jest tyle samo co w klasie I a , a chłopców jest o 4 mniej niż dziewcząt z tej klasy.

Ia
dziewczyny - x
chłopcy - 2x

Ib
dziewczyny - x
chłopcy - x-4

razem:

(x+2x)+(x+x-4)= x+2x+x+x-4= 5x-4
2010-02-26T16:47:40+01:00
W klasie I a jest 2 razy więcej chłopców niż dziewcząt, a w klasie I b dziewcząt jest tyle samo co w klasie I a , a chłopców jest o 4 mniej niż dziewcząt z tej klasy.
c - chłopcy w Ia
d - dziewczęta w Ia
C - chłopcy w IIa
D - dziewczęta w IIa

c = 2d
D = d
C = D - 4 = d - 4
Razem: d + 2d + d + d - 4 = 5d - 4
Czyli w całej szkole jest tyle uczniów co 5-krotna liczba dziewcząt z klasy Ia pomniejszona o 4.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T19:01:39+01:00
(x+2x)+(x+x-4)= x+2x+x+x-4= 5x-4