Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T16:47:23+01:00
M fe = 56g

56- 6,02*10 do23 at
x g = 1 atom

x=56/6,02*10^23
x=9,3*10^-23 g
3 4 3
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-26T17:20:57+01:00
M. mol. Fe = 56 g/mol
liczba Avogadra ≈ 6,02 * 10^23 (1/mol)
x - masa w gramach atomu żelaza
6,02 * 10²³ at. - 56 g
1 at. - x g

x * 6,02 * 10²³ = 56
x = 56 : (6,02 * 10²³)
x ≈ 9,3 : 10²³
x ≈ 9,3 * 10⁻²³g

Odp.: 1 atom żelaza ma masę ok. 9,3 * 10⁻²³ g.
1 5 1
2010-02-26T17:46:13+01:00
Masa Fe = 56g/mol

56 g - 6,02 * 10^23 at
x g - 1 at

6,02 * 10^23 * x = 56 * 1
x = 56/6,02 * 10^23
x ≈ 9,3*10^-23
1 5 1