Marcin zaplanowal wykonanie lampki.Abazur do lampki ma miec ksztalt stozka o wysokosci 16 cm i srednicy podstawy rownej 24 cm marcin musi przygotowac odpowiedni szablon w krztakcie wycinka kola jaki to wycinek kola [ podaj promien kola i miare kata srodkowego wyznaczajecego ten wycinek

2

Odpowiedzi

2010-02-26T17:15:09+01:00
Promień wycinka wyliczasz z tw. pitagorasa
l=20 cm
natomiast miarę kąta środkowego tak
24π
------ * 360⁰= 216⁰
40π
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • mmmo
  • Rozwiązujący
2010-02-26T17:18:13+01:00
Średnica podstawy 24cm
promień(połowa średnicy)
24 podzielić na 2=12cm
miarę kata środkowego wyznaczającego ten wycinek ma miarę 360 stopni
1 1 1