Odpowiedzi

2010-02-26T17:05:46+01:00
Organizmy samożywne to takie które czerpią posiłek wytwarzany przez siebie a organizmy cudzożywne to takie która czerpią gotowy pokarm nie wytwarzany przez siebie (ludzie)
11 4 11
2010-02-26T17:07:33+01:00
Oranizm Cudzożywny . : czyli, zwierzęta, ludzie, ssaki, płazy i gady . Odżywiają się roślinami lub też innymi zwierzętami .

Organizm Samożywny : to głównie rośliny . Ozywiają się dwu tlenkiem węgla zawartym w powietrzu.
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T17:12:06+01:00
Organizmy samożywne to organizmy samodzielnie wytwarzające związki organiczne. Organizmy samożywne nazywa się Autotrofami. Należą do nich rośliny, glony, niektóre bakterie, sinice.
Organizmy cudzożywne nie mają zdolności samodzielnie wytworzyć związków organicznych, a więc pobierają od innych organizmów gotowy pokarm. Organizmy cudzożywne nazywa się Heterotrofami. Należą do nich zwierzęta, grzyby, większości bakterii, pierwotniaki, niektóre rośliny (np: tuskiewnik różowy).

PS: Mam nadzieje, że jest dobrze, ponieważ to samo biore ostatnio na lekcjach biologii i pisałam z tego spr. Nie brałam z netu.
20 4 20