Odpowiedzi

2009-10-18T14:39:35+02:00
)(jedna dziwiata)*=(jedna dziewiata)⁻⁸
x=-8
b)2*=(½)⁸
x=-8
c)2⁻⁹=(½)⁸
d)3¹⁶=(jedna trzecia)*
-x=16
x=-16
e)0,5⁻³=2*
x=3
f)0,2*=5⁻⁹
-x=-9
x=9
g)x⁵=(¾)⁻⁵
x=4/3
h)(1⅓)⁴=x⁻⁴
x=3/4
1 1 1
2009-10-18T14:42:47+02:00
A)(jedna dziwiata)*=(jedna dziewiata)⁻⁸ to to samo więc -8
b)2*=(½)⁸ -8
c)2⁻⁹=(½)⁸ 2⁻⁹=(½)⁹
d)3¹⁶=(jedna trzecia)* -16
e)0,5⁻³=2* 3
f)0,2*=5⁻⁹ 9
g)x⁵=(¾)⁻⁵ (cztery/trzecie)
h)(1⅓)⁴=x⁻⁴ ¾
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T14:43:25+02:00
Zastap x odpowiednia liczba
a)(1/9)^x=(1/9)^(-8)
x=-8, to chyba oczywiste
Pozniej korzystamy z tego, ze (1/a)^n=a^(-n) ^- do potegi
b)2^x=(1/2)⁸
2^x=2^(-8)
x=-8
d)3¹⁶=(⅓)^x
3¹⁶=3^(-x)
x=-16
e)0,5⁻³=2^x
2³=2^x
x=3
f)(0,2)^x=5⁻⁹
(1/5)^x=5⁻⁹
(1/5)^x=(1/5)⁹
x=9
g)x⁵=(¾)⁻⁵
x⁵=(4/3)⁵
x=4/3
h)(1⅓)⁴=x⁻⁴
(4/3)⁴=x⁻⁴
(3/4)⁻⁴=x⁻⁴
x=3/4
10 4 10