A) {x+2y=9
{y-1=3x
B){ x-y=2
{1/2x-1=1/4y
C){-x-y=2
{2(3x+y)=-20
D){4x+3y=54
{1/3x=4(1+1/8y)
Proszę o pomoc!
Te równania trzeba rozwiązać metodą podstawiania, przeciwnych współczynników lub wyznaczników.
Ten znaczek " { " oznacza oczywiscie tą duzą klamrę.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T14:59:52+02:00
A
x=9-2y
y-1=3(9-2y)

x+2y=9
y-1=27-6y

x+2y=9
7y=28

x+2y=9
y=4

x+8=9
y=4

x=1
y=4


b)
x-y=2
1/2x-1=1/4y

x-y=2
-x+2=-1/2y

x-y=2
-x+1/2y=-2

-1/2y=0
y=0
x=2

c)
-x-y=2
6x+2y=-20

-6x-6y=12
6x+2y=-20

-4y=-8
y=2
x=-4

d)
4x+3y=54
1/3x=4+1/2y

4x+3y=54
1/3x-1/2y=4

4x+3y=54
2x-3y=24

6x=78
x=13
y=4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T15:11:18+02:00
A) {x+2y=9
{y-1=3x
x=9-2y
y-1=3(9-2y)
y-1=27-6y
7y=28
y=4
x=9-2*4=1
{x=1
{y=4
B){ x-y=2
{1/(2x-1)=1/4y
x=2+y
1/(2x-1)=1/4y
4y=2x-1
4y=2(2+y)-1
4y=4+2y-1
2y=3
y=3/2=1,5
x=2+3/2=3,5
{x=1,5
{y=3,5

C){-x-y=2
{2(3x+y)=-20
y=-2-x
2(3x-2-x)=-20 /:2
(2x-2)=-10
2x=-8
{x=-4
{y=2

D){4x+3y=54
{1/3x=4(1+1/8y)

II 1/3x=4+1/2y /*6
II 2x=24+3y
I 3y=54-4x
II 3y=2x-24
I - II:
0=78-6x
6x=78
x=13
3y=2*13-24
y=(2/3)

{x=13
{y=2/3

2009-10-18T15:28:04+02:00
A){x+2y=6
{y-1=3
{x+2y=6
{ y=4//2
{x+2y=6
{ 2y=6
x=0
x+2y=6
0+2y=6
2y=6//2
y=3
B){x-y=2
{1/2x-1=1/4y
{x-y=2
{1/2x-1/4y=1/*2
{x-y=2
{x-1,5y=2
0,5y=3//0,5
y=1,5
x-y=2
1,5-y=2
y=2-1,5
y=0,5
C){-x-y=2
{2(3x+y)=-20
{-x-y=2
{6x+2y=-20
{-2x-2y=4
{6x+2y=-20
4x=-16//4
x=-4
6x+2y=-20
6*(-4)+2y=-20
-24+2y=-20
2y=-20+24
2y=4//2
y=2
D){4x+3y=54
{1/3x=4(1+1/8y)//12
{4x+3y=54
{4x=48+6y
{4x+3y=54
{4x-6y=-48
-3y=6//(-3)
y=-2
4x+3y=54
4x+3*(-2)=54
4x+(-6)=54
4x=54-6
4x=48//4
x=12