Odpowiedzi

2010-02-26T17:53:17+01:00
½x16cmx12cm=96cm²
12cm-(20%x12cm)
12cm-2,4cm=9,6cm
96cm÷9,6cm=10cm
10cmx4=40cm
P=96cm²
Obw=40cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T17:54:14+01:00
D1 = 12 cm
d2 = 16 cm

12 *20% = 12*0,2 = 2,4
h = 12 - 2,4
h = 9,6

By obliczyć bok a, skorzystam z twierdzenie Pitagorasa:
(1/2* d1)^2 + (1/2*d2)^2 = a^2
(1/2*12)^2 + (1/2*16)^2 = a^2
1/4*144 + 1/4*256 = a^2
36 + 64 = a^2
100 = a^2
a = 10 cm

P = a*h
P = 10*9,6
P = 96 cm2

Ob = 4a
Ob = 4*10
Ob = 40 cm