Wymiary planu mieszkania w sakli 1:100 wynoszą 5 cm na 8 cm .
a) Podaj rzeczywiste wymiary tego mieszkania .
b) 1 m² mieszkania kosztował 1,9 tys, zł. Iles tysięcy złotych zapłacił za mieszkanie pan Jacek ?
c) Miesięczne opłaty związane z mieszkaniem wynoszą 400 zł. , przy czym gaz kosztuje 80 zł. Czy opłaty za gaz stanowią 1/5 opłat związanych z mieszkaniem ?

2

Odpowiedzi

2010-02-26T18:04:43+01:00
A) 5cm * 100=500 cm czyli 5m
8cm*100=800cm czyli 8m
b) 8m* 5m= 40m2

1m2----------1900zł
40m2---------x zł
x=76000 zł

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:04:55+01:00
A)
1cm---->100cm
8cm---> 800cm---> 8m
5cm---> 500cm---> 5m

rzeczywiste wymiary to 5m na 8m

b)
8m razy 5m = 40m²
40m² razy 1,9 tys. = 76 tys.
Pan Jacek za to mieszkanie zapłaci 76 tysięcy zł.

c)
80/400=8/40=0,2=1/5
Tak, gaz stanowi 1/5 opłat za to mieszkanie.
2 5 2