Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:06:00+01:00
Długość - 60 cm - 6dm
szerokość - 60 cm : 3 - 20 cm - 2dm
wysokość - 60% * 6dm = 3,6dm
2/3 * 3,6dm = 2,4dm


V = a * b * c
V = 6dm * 2dm * 2,4dm = 28,8 dm sześciennych

1dm sześcienny - 1l wody
28,8dm sześciennnych - 28,8l wody

Odp
Tomek musi wlać 28,8 litrów wody aby zapełnić akwarium w 2/3 wysokości
2 5 2
2010-02-26T18:10:10+01:00
A - 60 cm
b - 60 cm : 3 = 20 cm
c - 60 cm :10 x 6 = 36 cm

60 cm x 20 cm x 36 cm = 6 dm x 2 dm x 3,6 dm = 43,2 dm³

43,2 dm³ = 43,2 l

43,2 l x 2/3 = 28,8 l

Aby napełnić 2/3 akwarium powinien wlać 28,8 litrów.
4 5 4