Dany prostopadłościan ma wymiary:6cm,9cm,12cm.
Ile razy zwiększy się objętość prostopadłościanu,jeżeli każdy jego wymiar
a)zwiększymy dwa razy...........................
b)zwiększymy trzy razy...........................

Ile razy zmniejszy się objętość tego prostopadłościanu,jeżeli każdy jego wymiar:
a)zmniejszymy dwa razy..........................
b)zmniejszymy trzy razy..........................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:20:22+01:00
1. 6*9*12=648cm^3
a) (6*2)*(9*2)*(12*2)= 12*18*24= 5184cm^3
5184:648=8
b) (6*3)*(9*3)*(12*3)=18*27*36=17496cm^3
17496:648=27

a) (6:2)*(9:2)*(12:2)= 3*4,5*6= 81cm^3
648:81=8
b) (6:3)*(9:3)*(12:3)=2*3*4=24cm^3
648:24=27

1 5 1
2010-02-26T18:22:04+01:00
6cm x 9cm x 12cm
V=6cm*9cm*12cm=648cm3

Zad1.
a) zwiększymy dwa razy: 6cm*2=12cm 9cm*2=18cm
12cm*2=24cm
wymiary:12cmx18cmx24cm
V=12cm*18cm*24cm=5184cm3

5184cm3/648cm3=8
Odp:Zwiększy się 8 razy

b) zwiększymy dwa razy: 6cm*3=18cm 9cm*3=27cm
12cm*3=36cm
wymiary---> 18cmx27cmx36cm
V=18cm*27cm*36cm=17496cm3

17496cm3/648cm3=27
Odp:Zmniejszy się 27 razy

Zad2.
a)zmniejszymy dwa razy: 6cm/2=3cm 9cm/2=4,5cm
12cm/2=6cm
wymiary----> 3cmx4,5cmx6cm
V=3cm*4,5cm*6cm=81cm3

648cm3/81cm3=8
Odp:Zmniejszy się 8 razy

b)zmniejszymy trzy razy: 6cm/3=2cm 9cm/3=3cm
12cm/3=4cm
wymiary----> 2cmx3cmx4cm
V=2cm*3cm*4cm=24cm3

648cm3/24cm3=27

Odp:Zmniejszy się 27 razy
1 2 1