Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:22:08+01:00
Ep=20*2*10=400J
na wys 5 metrów Ep=2*5*10=100J
Ek=400-100=300J
mv2/2=300J
v2=2*300J/m
v2=600J/2kg=300
v=17,3m/s
2 2 2
2010-02-26T18:22:25+01:00
Witaj
dane H=20m, m=2kg, h=5m, g=10m/s2=10N/kg
szukane v na wys. 5m
Na wysokości h=5m nad ziemią ciało ma Ek z róznicy energii potencjalnej
dEp = mgH - mgh
Ek = mg[H-h]
0,5mv2 = mg[H-h]
v2 = 2g[H-h] = 2*10m/s2*15m = 300m2/s2
v = 17,32m/s wynosi prędkość ciała 5m nad ziemią.

............................pozdrawiam
2 5 2