Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:46:46+01:00
1) f(x)=5x

2)y=2x+3
*miejsce zerowe (przecięcie z osią OX)
0=2x+3
-3 = 2x/:2
-3/2 = x
A=(-3/2 ; 0)
Odp. Miejscem zerowym funkcji jest x=-3/2
*przecięcie z osią OY:
y=2x+3
y=2*0+3
y=0+3
y=3
B=(0 ; 3)
Odp. Punktem przecięcia wykresu z osią OY jest y=3

3)
30% - 18
100% - x

100%*18 = 30%*x/:30%
60 = x

Odp. Liczbą, której 30% to 18 jest 60
2010-02-26T18:47:36+01:00
3.
30%- 18
100% - x

x= 1800/30=60

2.
http://www.math.edu.pl/narzedzia.php?opcja=wykres-funkcji
na tej stronie narysuj sobie wykres funkcji

1.F(x) = 5x

2010-02-26T18:52:23+01:00
1. f(x)=5x
2.
y=2x+3
*miejsce zerowe (przecięcie z osią OX)
0=2x+3
-3 = 2x/:2
-3/2 = x
A=(-3/2 ; 0)
Odp. Miejscem zerowym funkcji jest x=-3/2
*przecięcie z osią OY:
y=2x+3
y=2*0+3
y=0+3
y=3
B=(0 ; 3)
3.
30% - 18
100% - x
100%*18 = 30%*x/:30%
60 = x