Odpowiedzi

2010-02-26T18:50:50+01:00
Podstawowe funkcje:
$ umocowanie rosliny w podłożu
$ pobieranie z gleby wody z rozpuszczonymi w niej solami mineralnymi

korzenie przybyszowe:
korzenie wyrastające w nietypowych miejscach rosliny, np. z boku lodygi lub na lisciach
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:52:20+01:00
1. Funkcje dodatowe korzenia tzw. modyfikacje widoczne są w róznych rodzajach korzeni, a wyróżniamy:
- korzenie przyssawki, u pasozytow(kanianka) i półpasożytów(jemioła)-sluza do popierania substancji pokarmowych
- korzenie oddechowe- (np. namorzyny) polega to na tym ze rosliny bedace w srodowisku wodnym w ktorym jest deficyt tlenu maja specjalne korzenie ktore wystaja poza powierzchnie wody, aby z tamtad czerpac tlen
-korzenie asymilacyjne(storczyk) korzen pochlania przez niego potrzebne mu substancje przez wchlanianie
-korzenie czepne(u epifitow) wystepuja u roslin zyjacych jeden na drugim, kiedy rosnie jedna roslina to druga jest do niej wlasnie przytwierdzona
- korzenie powietrzne- zdolne sa do pobierania wody pod postacia pary wodnej
-korzenie spichrzowe(marchewka, por, seler) magazynują substancje odżywcze

2.
korzenie przybyszowe to korzenie wyrastajace nie z zawiązków korzenia, jak korzeń palowy(główny) lecz z innych organów, np łodygi
1 5 1