Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T18:55:06+01:00
O ile % liczba a jest wieksza od liczby b?

a) a=60 b=48
60/48=1,25 (a więc liczba 60 stanowi 125% liczby 48)
Odp.: 25%

b) a=2800 b= 2786
2786/2800=0,995 (a więc liczba 2786 stanowi 99,5% liczby 2800)
Odp.: 0,5%

c) a=1,76 b=0,8
1,76/0,8=2,2 (a więc liczba 1,76 stanowi 220% liczby 0,8)
Odp.: 120%


o ile % liczba a jest mniejsza od liczby b ?

a) a=80 b=150
150/80=1,875 (a więc liczba 150 stanowi 187,5% liczby 80)
Odp.: 87,5%

b) a=2244 b=2400
2244/2400=0,935 (a więc liczba 2244 stanowi 93,5% liczby 2400)
Odp.: 6,5%

c) a=49,25 b=50
49,25/50=0,985 (a więc liczba 49,25 stanowi 98,5% liczby 50)
Odp.: 1,5%
2 3 2
2010-02-26T19:00:29+01:00
A) a=60 b=48
60-100%
48-x
--------
x=100*48:60
x=4800:60
x=80%

100%-80%=20%

b) a=2800 b= 2786
2800-100%
2786-x
---------
x=278600:2800
x=99,5%

100%-99,5%=0,5%

c) a=1,76 b=0,8
1,7-100%
0,8-x
--------
x=80:1,7
x=47%


100%-47%=53%

a) a=80 b=150
80-100%
150-x
--------
x=15000:80
x=187,5%

187,5%-100%=87,5%

b) a=2244 b=2400
2244-100%
2400-x
----------
x=240000:2244
x=107%

107%-100%=7%

c) a=49,25 b=50
49,25-100%
50-x
------------
x=5000:49,25
x=101,5%

101,5%-100%=1,5%

2010-02-26T19:03:45+01:00
A/ o 20%
b/0,5%
c/o 55%


a/53%
b/93,5%
c/98,5%
1 1 1