Hej mam zadanie z matematyki za dobrze rozwiązane daje max ;p


zadanie
Trójkąt prostokątny o kącie ostrym 60 stopni obracamy wokół dłuższej przyprostokątnej. Oblicz pole powieszchni całkowitej i objętość otrzymanego stożka, jeżeli długość przyprostokątnej jest równa 3 pierwiastki z 3

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T19:21:11+01:00
Przyprostokana naprzeciw kata wynosi 3√3
x=przyprostokątna obok kąta
y=przeciwprostokątna
3√3/x=tg60
3√3=√3x
x=3
z tw. Pitagorasa
9+27=y²
y=6
P=π*3(3+6)=27π
V=1/3πr²*3√3=9√3π
2010-02-26T19:25:14+01:00
H=6√3*√3 /2 Po drugim √3 daj kreske ulamkowa i 2 wpisz pod nia
h=6*3/2
h=9 cm

pc=πr²+πrl
pc=π*(3√3)²+π*3√3*6√3
pc=π*18+π*54
pc=72 cm kwadratowe
v=⅓*πr²*h
v=⅓*18π*9
v=54π cm szesciennych
2 3 2
2010-02-26T19:28:34+01:00
To można by było zrobić tak ;p (z pomocą tabeli znaków:) ;p

h=6√3*√3 /2
h=6*3/2
h=9 cm

pc=πr²+πrl
pc=π*(3√3)²+π*3√3*6√3
pc=π*18+π*54
pc=72 cm²
v=⅓*πr²*h
v=⅓*18π*9
v=54π cm³

Pole powierzchni całkowitej wynosi 72 cm², a objętość 54π cm³.
1 1 1