Na podstawie dostępnych ci źródeł wymień mieszkańców Himalajów i ich zajęcia

Mieszkańcy:..................
Ich zajęcia:
a).........................................................................................................................................................................................,
b).........................................................................................................................................................................................,
c)...........................................................................................................................................................................................



możecie z netu!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T19:22:22+01:00
Mieszkańcy : Szerpowie i Nepalczycy
Zajęcia :a) uprawiają ryż, herbatę
b)hodują owce,jaki,kozy
c) są przewodnikami po górach


Te odpowiedzi są na 100% ponieważ moja mama jest nauczycielką przyrody w podstawówce i ma te ćwiczenia .!! PROSZĘ !!
52 4 52
2010-02-26T21:24:37+01:00
Mieszkańcy Himalajów to:
a) Szerapowie - są hodowcami jaków. Szerpowie uprawiają także małe poletka, a mężczyźni są przeważnie tragarzami i przewodnikami wypraw w Himalaje.
b) Tamangowie
c)Magarowie -słyną w Nepalu jako doskonali żołnierze i utalentowani rzemieślnicy. Stanowią największą grupę we wszystkich regimentach Gurkhów służących poza Nepalem.
d)Thakali
Zajmują się przede wszystkim rolnictwem;a)hodują-konie,owce,kozy,jaki. Uprawiają też rośliny-ryż,herbatę,owoce cytrusowe.Zajmują się również b)myślistwem c)bogactwami mineralnymi
27 3 27
2010-02-27T00:58:35+01:00
Mieszkańcy: Szerpowie, Tamangowie, Magarowie, Gurungowie, Thakali.

Ich zajęcia:
Uprawiają małe poletka, a mężczyźni są przeważnie tragarzami i przewodnikami wypraw w Himalaje. Uprawiają oni rośliny, np. ryż, herbatę, owoce cytrusowe, na wyższych pasmach górskich pszenicę, ziemniaki, warzywa oraz hodują jaki, owce i kozy.


Liczę na naj :)
48 2 48