Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T19:40:15+01:00
Ekscentryczny londyński wynalazca Fileas Fogg opanował umiejętność latania, wynalazł elektryczność, a nawet wrotki, lecz mimo to świat nauki gardzi nim, mając go za nieszkodliwego wariata. Fogg marzy, żeby wreszcie ktoś potraktował go poważnie i przyjmuje od Lorda Kelvina, przewodniczącego Królewskiej Akademii Nauk, niecodzienny zakład... zobowiązuje się objechać kulę ziemską w 80 dni. Wraz z dwójką towarzyszy podróży - lokajem biegłym we wschodnich sztukach walki i piękną famme fatale Monique- Fogg rozpoczyna brawurowy wyścig z czasem. Czekają ich fantastyczne przygody, mrożące krew w żyłach niepodzianki, spotkania z wrogami i przyjaciółmi.
15 3 15
2010-02-26T19:56:08+01:00
Książka p.t. "W 80 dni dookoła świata" Juliusza Verne'a opowiada o pedantycznym, nad przesad spokojnym i bardzo uczciwym mężczyźnie - Fileasie Fogg. To porządny człowiek, nie pracuje i nikt nie wie skąd ma tak wiele pieniędzy ! Już na początku powieści pan Fogg zmienia swojego służącego na Jana. Temu odpowiada spokój i niezwykłe opanowanie żyjącego w dostatku anglika. Całe dnie jednak spędzał w swoim klubie "Reforma", grając w wista. Pewnego dnia założył się z przyjaciółmi z klubu, że przepłynie świat dookoła w przeciągu osiemdziesięciu dni. Fogg, przewidział wszystkie niedogodności i przeciwności jakie mogły go spotkać w czasie podróży. Koledzy uważali jego zakład za zwariowany - zwłaszcza, że w grę wchodziły duże pieniądze. Mężczyzna wszedł do domu kazał Janowi zabrać tylko najpotrzebniejsze rzeczy, pieniądze i tyle...wyruszyli w drogę. Pomijając to, że Jan zapomniał zakręcić gazu , a ten ulatniał się na jego koszt nie zawrócili się. W bliskim czasie ktoś ukradł z banku dużą sumę. Policyjny szpieg - detektyw Fix, miał doprowadzić do ukarania Fogga. Jednak w pobliskich miastach nie otrzymał nakazu aresztowania Fileasa. W czasie podróży rozmawiał z jego szoferem Janem. Ten, bardzo gadatliwy powiedział o zamiarze swego pana i o cały zakładzie. Fix w końcu po nieudanej próbie aresztowania odpuścił sobie. Został wraz z Janem jego przyjacielem. Fogg w czasie podróży poznał piękną kobietę. Po powrocie do domu ożenił się z nią. Myślał, że przegrał cały zakład i się załamał. Oszczędności rozdał pomiędzy Fixa i Jana. Resztę oddał swojej wybrance. Ich ślub miał się odbyć gdy...Jan Passepartout oświadczył, że nastąpiła pomyłka w obliczeniach czasu. Fogg dotarł więc przed czasem do klubu i wygrał zakład !
15 3 15
Komentarz został usunięty