Odpowiedzi

2009-10-18T15:13:42+02:00
13 jest symbolem nieszczęścia. 13 oznacza rzecz, lub pojęcie najsilniejsze, najpiękniejsze, najlepsze w danej grupie.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T16:58:12+02:00
13 – liczba składająca się z dwóch cyfr: 1 i 3, symbol nieszczęścia, zabobon. Wielu ludzi upatruje w tej liczbie zwiastun końca świata. Symbolizuje katastrofę, zdradę - często uznawana jest za liczbę pechową i złowróżbną, chociaż i za liczbę świętą. Podobno wywodzi się z chrześcijaństwa i faktu, że w Ostatniej Wieczerzy brało udział 13 osób (wtedy też Chrystus zapowiada, że zostanie zdradzony przez jednego z uczestników). W czarnej magii wzywano trzynaście demonów, a w sabatach uczestniczyło podobno dwanaście czarownic i Szatan. Ludzie wierzą, że trzynaście jest liczbą pechową. W wielu krajach nie oznaczą się nią numerów pokoi w hotelach, a marynarze niechętnie wypływają w rejs trzynastego dnia miesiąca. Czasem w szkole trzynastego uczniowie nie są pytani i mogą przychodzić w dowolnych strojach.

8 3 8