1.Na działkę w kształcie prostokąta o wymiarach 10mx15m należy przywieźć nową ziemię,której warstwa na powierzchni całej działki ma mieć 20 cm grubości.Ile m³ ziemi potrzeba?
2.Walizka Wacka ma wymiary 6dmx26cmx0,45m a walizka marka jest o 1o cm dluższa i o 4 cm cieńsza.Która walizka ma wieksza pojemnosc?

Z gory dziekuje za pomoc

3

Odpowiedzi

2010-02-26T19:44:44+01:00
10 * 15 = 150 * 0.2 =30
potrzeba 30 m³ ziemi

60 * 26 * 45 = 70200 cm³
61 * 26 * 41 = 65026 cm³

wiekszą pojemnosc ma walizka Wacka.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T19:45:29+01:00
1. 20cm=0,2m
10*15*0,2= 30 m^3

2. 6dm=60cm
0,45m=45cm
60*45*26=70200cm^3

(60+1)*(26-4)*45=60390cm^3

Odp: Walizka Jacka jest bardziej pojemna
1 5 1
2010-02-26T23:15:34+01:00
1.
10m×15m×0,2m = 30 m³

2.
60×26×45 = 70200 cm³

70×22×45 = 69300 cm³

70200 cm³ > 69300 cm³ - walizka Wacka ma większą pojemność