Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T20:20:01+01:00
BaCl2 + H2SO4 ------>BaSO4 + 2HCl
5g------100g
xg------30g
x=1,5g H2SO4
H2SO4-----98g/mol
1mol------98g
xmol------1,5g
x=0.0153mol H2SO4
0.1mol-----1000cm3
xmol--------30cm3
x=0.003mol BaCl
BaCl jest w niedomiarze wiec "go" dalej bierzemy pod uwage w reakcji
BaSo4=233g/mol
1mol--------233g
0.003mol---xg
x=0.699g osadu
9 4 9
2010-02-26T20:24:39+01:00
Bacl2 + h2so4 -->baso4 + 2hcl

ms w h2so4=30*5/100=1,5g kwasu

liczba moli w bacl2:
n=0,1*0,03=0,003 mola = xg bacl2
1mol=208 g bacl2
x=0,624 g bacl2

BaCl jest w niedomiarze

BaSo4=233g
1mol=33g
0.003mol-xg
x=0.699g
5 5 5