Odpowiedzi

2010-02-26T20:10:41+01:00
66*0,20=12
66/2=33
33+12=45
Odp.krzewów agrestu jest 45,a porzeczek 21
  • Heba
  • Początkujący
2010-02-26T20:14:21+01:00
33 - 100%
X - 20%

X= 33*20/100
X=660/100
X= 6,6

odp. Agrestu jest 33+6,6= 39,6.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T21:27:27+01:00
X------------->krzewy porzeczek
120%x---------->krzewy agrestu

x+120%x=66
x+1,20x=66
2,20x=66
x= 30 ------->krzewy porzeczek
obliczamy ilość krzewów agrestu
0,20 z 30= 0,20*30=6
( otyle więcej było krzewów agrestu od krzewów porzeczek czyli było 30+6=36)

porzeczek było 30 krzewów, agrestu 36
( wyjaśnienie:
jeżeli x oznaczyliśmy krzewy porzeczek jako całość czyli 100%, to agrestu było 100%+20%=120%)