Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T08:54:00+01:00
Przez wiatr: wytwarzają specjalne aparaty lotne,takie jak puchowe pióropusze u mniszka i wierzby czy skrzydlate wyrostki u klonu.
Przez zwierzęta: Niektóre z nich mają haczykowate wyrostki, takie jak u łopianu, które przyczepiają się do sierści lub piór zwierząt.
Przez wode: Rośliny rosnące wzdłuż rowów powierzają swoje nasiona lub owoce wodzie. Zazwyczaj zawierają one substancje oleiste umożliwiające im pozostanie na powierzchni wody. Istnieją również nasiona z komorami powietrznymi dzięki którym uzyskiwany jest ten sam efekt.
2010-02-27T10:53:13+01:00
Owoce pojedyncze powstaja z jednej tylko zalazni jezeli w kwiecie wystepuje kilka słupków z kazdego z nich moze rozwinac sie pojedynczy owoc owoce dzieliny na suche i miesiste w zaleznosci od wody gdy wysyca czy tez gdy pozostaje soczysta i swieza
wsród owoców suchych wyrózniamy pekajace i nie pekajace zaleznie czy owocnia dojrzała sama sie otwiera czy tez pozostaje zamknieta
do owoców suchych pekajacych naleza mieszek,strąk,torebka, łuszczyna
do niepekajacych orzech,ziarniak,niełupka,rozłupnia

OWOCE POJEDYŃCZE MIĘSISTE sa to owoce zamkniete nie pekające rozsiewane przez zwierzęta, które zjadają je ze wzgledu na soczysta owocnie majaca walory odzywcze i smakowe