Te 2 zadania są dość trudnę proszę o rozwiązanie kogoś kto się na tym zna a nie maniaków pkt ;)Mają być wzory i wszystkie obliczenia,inaczej uznam za błędną.
-----
Zad.1 Motocyklista na pewnym odcinku drogi poruszał się ruchem jednostajnym z: v=60 km/h.Oblicz,z jaką szybkością poruszał si po dwóch godzinach takiej jazdy.Jaką drogę przebył po 2,5h?
----
Zad.2 Napisz,jakim ruchem poruszał się pojazd,jezeli w 1 swkundzie przebył 3m w drugiej 6m a w trzeciej 9m.

2

Odpowiedzi

2010-02-26T20:31:31+01:00
Zad.1
Po dwóch godzinach takiej jazdy motocyklista jechał z prędkością v= 60km/h, gdyż był to ruch jednostajny. Po 2,5h przejechał:
2,5 * 60 = 150km.

Zad.2
Pojazd poruszał się ruchem jednostajnie przyspieszonym.

Nie potrzeba wzorów, ponieważ to można na podstaiwe treści wywnioskować.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T23:00:25+01:00
1.
Jeżeli jest to ruch jednostajny, to prędkość się nie zmienia, wiec po 2,5 godzinie nadal jedzie 60 km/h (swoją drogą kto widział takiego motocyklistę co jedzie 2,5 h 60 km/h?:D)
60 km - 1 h
x - 2,5 h
x = 150 km - tyle przejedzie w 2,5 h

2.
Jest to ruch jednostajnie przyspieszony, przyspieszenie wynosi:

(3 m/s)/(1 s) = 3 m/s²
2 3 2