Odpowiedzi

2010-02-26T20:35:50+01:00
Emigracja- (plusy) poznawanie nowych kultur, w celach zarobkowych
(minusy) rozerwanie wiezi rodzinnych, prześladowania polityczne

Migracja-(plusy) w celu poprawy warunkow bytu, pielgrzymki religijne
(minusy) czesciej emigrują osoby bogaci, rozerwanie wiezi rodzinnych
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T20:39:45+01:00
Plusy emigracji- Mniejsze bezrobocie w danym kraju, ludzie inwestują pieniądze zarobione zagranica w ojczystym kraju, większy dostęp danego kraju do produktów z innych krajów, osoby które wróciły przynoszą ze sobą nowe doświadczenia i dobrą znajomość języka.
Minusy emigracji-brak specjalistów do pracy w niektórych dziedzinach,Ludzie którzy wyjechali płacą tam podatki a w danym państwie budżet jest mniejszy,niż demograficzny, młodzi ludzie wyjeżdżają-za kilka lat nie będzie miał kto pracować na emertury i renty,Kraj kształci młodych - wydaje swoje pieniądze a w rezultacie wzbogaca się inny kraj.
10 4 10