Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T17:05:06+02:00
18-wszystkich robotników
12g-godziny wpracy-12g*60m=720min.
7-godziny pracy=7*60=420
8-pracowników
18/720*100=1800:720=2,5
18-8=10-pracownicy
12-7=5*60=300min.
10/300*100=1000/300=3,33 (3)
3,33+2,5=5,83
12+6,23=18,23
odp:po odejsciu 8 pracownikow na wykonanie tej samej pracy zajmie im 18,23 godz.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T17:58:27+02:00
12/18-100%;
7/18-x z proporcji mamy:
12/18razy x=7/18 razy100%;
x=7/18razy18/12 razy 100%;
x=700/12 %;
x=58 i 1/3%-tyle pracy wykonało 18 robotników w ciągu 7 godzin,pozostało 41 i2/3 % pracy.
x-praca x/18=12 , to x=216;
x/10=y, y-czas potrzebny na wykonanie tej pracy przez 10 robotników;
y=216/10=21,6 h;
teraz 21,6h razy 41 i 2/3 %=125/300 razy216/10
=9 h, 7h+9h=16h;
odp.robotnicy wykonali tą pracę w ciągu 16
godzin.
ps. trochę to pogmatwane...