Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T20:57:13+01:00
10mol-----1000cm3
xmol-------100cm3
x=1mol
1mol= 58,5g
zad2
m=dv
m=0.79x20=15.8g
1mol----46g
xmol----15.8g
x=0.343mol
0.343mol----1020cm3
xmol---------1000cm3
x=0.34mol/dm3
2010-02-26T20:58:33+01:00
Oblicz ile gram soli kuchennej rozpuszczono, aby uzyskać roztwór 10-molowy o objętości 100cm³.
n=10*0,1=1 mol
1 mol nacl to 58,5
odp rozpuszczono58,5 g nacl


2. Oblicz stężenie molowe powstałe ze zmieszania 20cm³ etanolu [C₂H₅OH] o gęstości 0,79 g/cm³ z 1dm³ H₂O

m=0,79*20=15,8g c2h5oh

15,8=x moli
46=1 mol
x=0,3 mola
v=1 dm

cm=0,3/1,02=0,29 mol/dm3