Dwa boki trojkąta prostokątnego mają długość 10 cm i 20 cm . Jaką długość może mieć trzeci bok?

boki trójkąta mają długość 13,13,10. Obliczpole tego trojkata oraz długosciwszystkich jego wysokości

PROSZE WYKONYWAC PELNE OBLICZENIA!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-26T22:04:27+01:00
Trzeci bok może mieć 17cm
p=a razy h /2
a=10
h=13
p=10 razy 13/2
p=65cm
albo
a=13
h=13
p=a razy h /2
p=13 razy 13/2
p=84,5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T23:11:04+01:00
1.
I przypadek
a =10cm
b=20cm
c=?
a² + b² = c²
c² = 500
c= 10√5cm

II przypadek
a = 10cm
b=?
c= 20cm
a² + b² = c²
b² = 300
b = 10√3cm

2.
a= 10
b = 13
c = 13
h = ( polowa a² razem z b², bo rownoramienny) = 12
P = 1/2 * 10*12
P = 60j.²
P = 1/2b*h2
60 = 6,5h2
h2 = 600/65
1 2 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T23:19:25+01:00
1.
a=10
b=20
c=?
a²+b²=c² c>0
100+400=c²
c=10√5

2.
jest to trójkąt równoramienny
a=13
b=10(podstawa)
połowa podstawy =5
h=wysokość poprowadzoa na podstawe
h²+5²=13² h>0
h=12
P=1/2*b*h
P=60cm²
H=wysokosc poprowadzona na ramię, pola muszą byc takie same
1/2*b*h=1/2*a*H
60=13/2H
H=13/120cm - jest to dl drugiej wysokości