Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T21:04:57+01:00
Mozemy to sprawdzic obserwujac porosty znajdujace sie na pobliskich drzewach
porosty sa bioindykatorami-sa wrazliwe na zanieczyszczenia zwiazkami siarki. jak jest duze zanieczyszczenie tlenkami siarki- plecha porostów jest mało rozwinieta
jak teren jest czysty , plechy sa bujne i krzaczkowate.

Zanieczyszczenia sprawdzamy za pomoca skali porostowej.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T21:07:55+01:00
Można wywnioskować to z tego jakie warunki naturalne panują w danej okolicy, Czy znajdują się tam fabryki, czy jest to duże miast czy wieś, jakie drogi znajdują się w pobliżu?
Im większe zanieczyszczenie powietrza tlenkami siarki tym mniejsze występowanie porostów takich ja mąkla otrębiasty i brodaczka nadobna.
1 5 1