Odpowiedzi

2010-02-26T21:25:06+01:00
6,90-0,30=6,60
x-paczki
y-ciastka

2x+3y=6,90 /×(-3)
3x+2y=6,60 /×2

-6x-9y=-20,7
6x+4y=13,2
dodajemy oba do siebie i...
-5y=-7,5
y=1,5
2x+3×1,5=6,90
2x+4,5=6,90
2x=2,4
x=1,2
18:1,2=180:12=15
odp:moze kupic 15 paczkow
62 4 62
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T21:28:33+01:00
X-paczki
y-ciastka
Robimy układ rownac i obliczamy cene paczka i ciastka
2x+3y=6,90
3x+2y=6,60

2x=6,90-3y
x=3,45-1,5y

3(3,45-1,5y)+2y=6,60
10,35-4,5y+2y=6,60
-2,5y=-3,75
y=1,5zł

2x+3x1.5=6.90
2x=2,4
x=1.2zł

paczek kosztuje 1zł20 gr a ciastko 1zł50gr
wiec 18zł/1zł20gr=15
odp:Agnieszka kupi 15 pączków

94 3 94