Odpowiedzi

2010-02-26T21:31:45+01:00
Y= -2x+3

-2x+3=0
-2x=-3 / (-2)
x= 3/2 to jest mijesce zerowe


y=1/3x+2/3

1/3x+ 2/3=0
1/3x= - 2/3 podzielic przez 1/3

x= -2 miejsce zerowe



y=x
x= o miejsce zerowe


2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T21:35:44+01:00
Miejsce zerowe to taka wartość x dla której y=0
a)
y=-2x+3
0=-2x+3
-3=-2x
x=1,5
dla x=1,5 funkcja przyjmuje wartość zero
b)
y=(1/3)x+2/3
0=(1/3)x+2/3
-2/3=(1/3)x
x=-2
c)
y=x
0=x
x=0
przy funkcji liniowej y=ax+b miejsce zerowe możemy obliczyć -b/a
5 5 5