Z chemii mam zadaną krzyżówkę i nie wiem kilku haseł:
1) Promieniowanie, które jest zatrzymywane nawet przez kartkę papieru (na 4 litery).
2) Najbardziej przenikliwe promieniowanie jądrowe (na 5 liter).

Oprócz krzyżówki jeszcze kilka zadań:
3) Wyjaśnij pojęcie:
- jądro atomowe (krótko i zwięźle)
4) Podaj trzy przykłady dyfuzji.
5) Podaj dwa argumenty przemawiające za stosowaniem energetyki jądrowej i dwa argumenty przemawiające przeciw jej stosowaniu.

3

Odpowiedzi

2010-02-26T21:31:44+01:00
Promieniowanie, które jest zatrzymywane nawet przez kartkę papieru (na 4 litery).
alfa
2) Najbardziej przenikliwe promieniowanie jądrowe (na 5 liter).
gamma

- jądro atomowe (krótko i zwięźle)
skladaja sie na nie protony i neutrony=czyli nuklidy

4) Podaj trzy przykłady dyfuzji.
- przenikanie gazow oddechowych z tkanek do krwiobiegu
- pobór wody przez włosniki
-zjawiska kapilarne

5) Podaj dwa argumenty przemawiające za stosowaniem energetyki jądrowej i dwa argumenty przemawiające przeciw jej stosowaniu

przeciw:
- mozliwosc wybuchow jadrowych
-budowa lektrowni jadrwych jest kosztowna,niszczy srodowisko
za
- nie niszczy nieodnawilnych zasobow przyrody
2010-02-26T22:15:45+01:00
1 alfa
2 gamma
3 środek atomu złozony z protonów i neutronów [ p+ i n0]
4woda i sok
atrament i kreda
2 matale polozone na sobie przez kilka lat tez wymieniają sie atomamai

5 jeśli masz taka czerwona chemie to masz to na s 73
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T22:35:07+01:00
1)alfa
2)gamma
3)jadro atomowe - centralna czesc atomu zbudowana z jednego lub wiecej protonow i neutronow
4)dyfuzja:
-dezodorant
-rozchodzenie sie zapachow kwiatow
-sok wlewajac do wody
5)za:
-niskie koszty wytwarzania energii
-nie zanieczyszczaja srodowiska
przeciw:
-ryzyko awari prowadzace do skazenia srodowiska
-wysokie koszty