Rabatkę w kształcie trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 5m i 12m obsadzono bratkami.Kwiaty sadzono wzdłuż krawędzi rabatki co 1m zaczynając od wierzchołka kąta prostego.Ile sadzonek bratków użyto do obsadzenia rabatki?

prosze o szybkie rozwiązanie bo to na poniedziałek

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T21:29:52+01:00
5²+12²=169
√169=13
5+12+13=30
obwód więc wynosi 30
więc posadzono 30 sadzonek
MAM nadzieję, że dostanę naj...:)
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T21:31:43+01:00
NApierw korzystamy z twierdzenia pitagorasa zeby obliczyc rpzeciwprostokątną:
a²+b²=c²
5²+12²=c²
25+144=c²
c²=169
c=13
Zeby obliczyć ile bratkow mozna obsadzic co1 m wystarczy obliczyc obwód. ;)
czyli
Ob=12+13+5= 30
26 4 26