Odpowiedzi

2010-02-26T21:39:42+01:00
Poniważ Chopin tworzył utwory na skalę światową i znał go każdy mieszkanieć kuli ziemskiej lub przynajmniej o nim słyszał. : )
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T22:16:50+01:00
Mówimy "talentem świata" a nie "talentem świata obywatel". C. K. Norwid nazwa Chopina rodem warszawianina, sercem Polaka a talentem świata... Dalsza treść nekrologu to: "(...) obywatel Fryderyk Chopin zszedł z tego świata (...)". Mówi się tak ponieważ mimo tego, że Chopin tworzył muzykę bardzo polską, bardzo narodową, to jednak bardzo niepowtarzalną. Mówi się, że jest to muzyka bardzo "demokratyczna", która trafia do wszystkich ludzi, choćby nie wiedzieli gdzie Polska czy Francja leżą na mapie. Taki talent jak talent Chopina zdarza się raz na 200 czy 300 lat dlatego też tacy ludzie osiągają światową sławę a ich wkład jest ogromny nie tylko dla kultury kraju z którego pochodzą ale dla całej kultury światowej.