Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T16:05:29+02:00
W trójkącie prostokątnym jedna z przyprostokątnych jest równa 10 cm, a druga jest o 2cm krótsza od przeciwprostokątnej. Oblicz sumę boków tego trójkąta.

a=10
b=c-2
c=?

a²+b²=c²
c²=10²+(c-2)²
c²=100+c²-4c+4
c²-c²+4c=104
4c=104 [/:4]
c=26

b=26-2
b=24

a+b+c=10+24+26=60

Odp. Suma boków tego trójkąta wynosi 60cm.

:) teraz już dobrze :)
1 5 1
2009-10-18T16:33:16+02:00
A=10
b=c-2
c=?

a²+b²=c²
c²=10²+(c-2)²
c²=100+c²-4c+4
c²-c²+4c=104
4c=104 [/:4]
c=26

b=26-2
b=24
Suma boków: a+b+c=10+24+26=60