Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T21:47:04+01:00
I -irysy
K- krówki

I/2 + K/3 = 18
I/2 = 2K/3

K=18
4K/3= 24
W torebce zostały 24 cukierki.

Można też tak:
x - irysy
y - krówki
1/2x + 1/3y = 18 (tyle zniknęło z torebki)
1/2x = 2/3y (zostało tyle samo irysów, co krówek, została połowa irysów i 2/3 krówek)
2/3y + 1/3y = 18 (skoro 1/2x = 2/3y, to za 1/2x możemy podstawić 2/3y)
3/3y czyli 1y = 18
krówek mamy 18
18/3 = 6 (tyle to 1/3 krówek)
2/3y = 6*2 = 12
1/2x = 2/3y
1/2x = 12
x = 24
Były 24 irysy i 18 krówek = 42 cukierki
Sprawdzamy:
Zniknęła 1/2 irysów: 24/2 = 12
Zniknęła 1/3 krówek: 6
Zniknęło 18 cukierków: 12+6
42 - 12 - 6 = 42 - 18 = 24
1 5 1
2010-02-26T21:47:09+01:00
Ile krówek zniknęło 18/3=6 ile irysow zniknelo: 6*2=12 ile krówek bylo: 6*3=18 ile bylo irysow: 12*2=24 ile zostalo krowek: (18/3)*2=12 ile zostalo irysow: 24/2=12 ile lacznie jest cukierkow: 12+12=24