Na placu zabaw ustawiono zjeżdżalnię o długości ślizgu 2,5m. W jakiej odległości od drabinki ustawionej pod kątem prostym do terenu znajduje się koniec ślizgu jeżeli drabinka ma wysokość 1,5m?

prosze o szybkie rozwiązanie bo to na poniedziałek

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T22:19:36+01:00
A=1,5m
c=2,5m
z pitagorasa:

b²=c²-a²
b²=2,5²-1,5²
b²=6,25-2,25
b²=4
b=2
w odległości 2 m
27 4 27
2010-02-26T22:35:18+01:00
Na placu zabaw ustawiono zjeżdżalnię o długości ślizgu 2,5m. W jakiej odległości od drabinki ustawionej pod kątem prostym do terenu znajduje się koniec ślizgu jeżeli drabinka ma wysokość 1,5m?

obliczamy z tw. Pitagorasa:

x²+1,5²=2,5²
x²+2,25=6,25
x²=6,25-2,25
x²=4
x=2 m
6 4 6