Odpowiedzi

2010-02-26T22:32:05+01:00
Y=-2x²+12x+1

a=-2

a mniejsze od 0, więc zbiorem wartości funkcji jest przedział:
y∈(-∞;-Δ:4a>

Δ=b²-4ac=144+8=152
4a=4×-2=-8
-Δ:4a=-152:-8=19
zbiór wartosci funkcji to przedział:
y∈(-∞;19>
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T22:39:46+01:00
Zbiorem wartości funkcji y= -2x2 +12x+1 jest: przedział (-∞,q>, gdzie q to ywierzchołkowe, bo a<0

Obliczamy więc wierzchołek paraboli

p=-b/2a
p=-12/-4=3

q=f(p)=f(3)=-2*9+12*3+1=-18+36+1=19

ZW= (-∞,19>

2 5 2